Ny kursist

Velkommen til Vestegnen HF & VUC!

Vi glæder os til at se dig, og vi vil gøre hvad vi kan, for at du får et godt fagligt og personligt udbytte af undervisningen.

Undervisningsstart

Du kan se hvornår din undervisning starter i dit ugeskema i Ludus.

Dit ugeskema

Du kan se dit ugeskema på Ludus: ludus.vucv.dk
Brugernavn: dit kursistnummer (dette har du modtaget på SMS)
Adgangskode: de fire sidste tal i dit CPR-nummer
Tider kan være ændret i dit skema. Tjek derfor Ludus inden du deltager i din undervisning.

Intranet og læringsplatform: Canvas og Teams

Du logger på Canvas via canvas.vucv.dk. Canvas er udgangspunktet for din undervisning, og det er her du finder nærmere information fra din lærer om din undervisning.

Dit brugernavn til Canvas er: dit kursistnummer@vucv.dk (dit kursistnummer har du modtaget på SMS)
Din kode er: dit uni-login (dette har du modtaget på SMS)

IT-hjælp

Under Hjælp og IT-support i Canvas finder du information om hvordan du installerer Teams, som du skal bruge i din undervisning.

Har du IT problemer kan du altid kontakte IT på 2090 3890. Tast 1 for kursist. Telefontid: mandag til torsdag 9:00–15:00 samt fredag fra 9:00–13:00. Du kan også skrive til support@vucv.dk eller finde en vejledning på it.vucv.dk .

PC

Når du er kursist hos os, skal du bruge din egen bærbare computer.

Studie- eller SU-vejleder

Har du brug for at tale med en studie- eller SU-vejleder?
Kontakt os her.

Studie- og ordensregler

Læs her.

Fravær og studieaktivitet

Fremmøde er den vigtigste del af din studieaktivitet, og der er mødepligt i din uddannelse. På Vestegnen HF & VUC er vi overbeviste om, at du lærer mest og bedst, hvis du har et stabilt fremmøde i alle dine fag.
Hvis dit fravær bliver for højt, vil skolen sætte forskellige tiltag i gang for at få dit fravær ned igen. Det drejer sig både om breve, om samtaler med studievejledere, om at stoppe din SU i en periode og i sidste ende om at melde dig ud af din uddannelse, hvis dit fravær bliver ved at være højt.
Har du en kronisk sygdom eller er der andre omstændigheder, der har indflydelse på din studieaktivitet og fremmøde, bedes du kontakte en studievejleder.

Fravær kan inddeles i disse tre trin:

  • Studieaaktiv
  • Faresignaler
  • Ikke studieaktiv

Læs mere om de tre trin her.

Tips til den gode studiestart

Al begyndelse er svær og der følger som ofte mange nerver og bekymringer med, når man skal starte på en ny uddannelse. Her får du 5 gode råd til din studiestart:

  1. Vær åben og social. Og husk at venskaber tager tid
  2. Usikkerheden er normal
  3. Vær tålmodighed. Det kræver tilvænning at starte på en uddannelse
  4. At lære nyt er en hård er tit en hård og frustrerende proces. Husk at du er her for at lære noget du ikke kan i forvejen. (Hvis du allerede kunne stoffet, var der jo ingen grund til at du var her)
  5. Du er ikke alene. Ræk ud til dine medkursister, undervisere og studievejledere, hvis tingene bliver svære og uoverskuelige. Du er altid velkommen til at kontakte studievejledningen.

Spørgsmål

Har du andre spørgsmål, så er du altid velkommen til at kontakte os. Du finder vores telefonnummer nederst på siden.

Få dit studiekort

Et studiekort fungerer som ID til eksamen og kan envidere bruges til at opnå rabatter i diverse butikker, til oplevelser mv.

Du kan få lavet dit studiekort i Receptionen.

Find rundt

Gymnasievej 10, 2620 Albertslund. Se adressen på kort her.
Kort over grundplanen med lokaler.

Kirstine Pedersens Vej 2, 2610 Rødovre. Se adressen på kort her.
Kort over grundplan med lokaler.

Er du i tvivl om, hvor dit lokale er? Spørg endelig i receptionen.

Hvad skal jeg medbringe?

Som kursist på Vestegnen HF & VUC kan du låne dine lærebøger på skolen. Bøgerne skal efter aftale med din lærer hentes i bogkælderen.

Når du er kursist hos os, skal du bruge din egen bærbare computer, som du også altid skal have med. Du kan evt. også medbringe lommeregner og ordbøger. Husk også altid at pakke tasken med notespapir og penalhus.

Velkommen til!